Primul eveniment de comunitate a adunat peste 50 de reprezentanți ai ONG-urilor și companiilor din Oradea, arătând astfel o nevoie reală de a fi parte dintr-o comunitate dedicată societății civile la nivel național. N-am putut să nu observăm dorința și deschiderea de a vorbi despre provocări, oportunități și despre soluții și moduri de colaborare, pentru maximizarea eforturilor și amplificarea impactului social.
Am avut alături profesioniști cu niveluri de experiență variate: de la cei cu peste 25 de ani de activitate într-un ONG, co-fondatori sau fondatori care au activitatea împărțită între ONG și SRL asociat, la cei care sunt la început de drum și vor să pornească un ONG, sau cei care au avut dezamăgiri în activitatea anterioară, dar care doresc să se conecteze cu oamenii potriviți și să o ia de la capăt.
Prin Solution Cafe, speed networking și un panel despre colaborare și oportunități pentru ONG-uri, am creionat o imagine de ansamblu asupra provocărilor și potențialelor soluții ale organizațiilor din Oradea prezente, astfel încât să lucrăm împreună mai departe pentru a ne amplifica impactul social.
Panel-ul a fost format din invitați precum George Silaghi, Director Grup BCR, Teodora Chifor, Founder & CEO EduBiz, Adela Berindei, Manager Relații BCR Social Finance, care au pus pe masă idei noi despre colaborare și oportunități (inclusiv de finanțare) despre care ar trebui să știe ONG-urile.
Provocări pentru care e nevoie de strategie pe termen lung
- Sustenabilitatea financiară
- Găsirea de parteneri și colaboratori
Întrebări și nevoi la care vom lucra împreună pe viitor
- Educație financiară – au fost menționate training-uri pe teme financiare
- Managementul voluntarilor – cum îi găsești pe cei dedicați cauzei și cum să-i păstrezi motivați și implicați
- Scriere de proiecte – cum scrii proiecte câștigătoare
- Marketing & comunicare – cum te promovezi și cum ajungi la publicurile țintă
- Managementul și motivarea echipei – cum recunoști abilitățile fiecăruia și punctele la care e nevoie de îmbunătățiri
- Stabilirea de parteneriate mai stabile cu sponsorii – parteneriat pe bune, mai mult decât relația clasică finanțator – beneficiar
- Cum să nu ajungi în burnout – din lipsă de resurse, ajungi să faci prea multe
- Îmi doresc să învățăm să fim antreprenori sociali și sper să regăsim aceste informații în ceea ce AmpliFY ONG ne va oferi nouă ca ONG.
- Ați venit în întâmpinarea noastră, a organizațiilor non-guvernamentale și ne-ați adus la aceeași masă. Asta e foarte important pentru noi, să fim împreună și să lucrăm împreună.
- Mie AmpliFY mi-a dat acest imbold de a crește gradul meu de implicare în a aborda alte ONG-uri, mai ales dacă sunt din alte domenii de activitate.
- Mi-a plăcut foarte mult faptul că s-au născut câteva relații între parteneri care probabil în alt context ar fi fost imposibile, comunicarea, deschiderea spre nou.
- Pentru mine, evenimentul de la Oradea a fost un succes pentru că am reușit să oferim ONG-urilor locale un cadru în care să se conecteze și să discute despre provocările lor. Grupurile de lucru au facilitat reflecția, schimbul de experiență și accesul la perspective diferite. Oamenii au venit la eveniment foarte deschiși și dornici să se conecteze între ei. Am văzut participanți care nu se știau înainte și care au pus la cale o viitoare colaborare. De asemenea, am primit feedback că s-au făcut schimb de numere de telefon. Succesul evenimentului ne încurajează să replicăm formatul și în alte orașe din țară. (Flavia Gheorghe, Directoare Executivă AmpliFY ONG)