„Scopul meu este ca noi, ca ONG-uri, să vorbim între noi. Ne confruntăm toti cu aceleași întrebări și căutăm aceleași răspunsuri”: cum a fost la întâlnirea de comunitate de la Suceava

Fiecare dintre cele 127.053 ONG-uri înregistrate în România (dintre care doar 46% sunt active, adică au depus bilanțul financiar în 2022), cu misiunea și expertiza lor unică, contribuie la rezolvarea unor probleme specifice, prin demersurile din zona educațională, de mediu, drepturile omului, tineret, cultură și altele.

Cine lucrează într-un ONG știe că, de multe ori, lupta pentru un bine comun este o călătorie solitară.

Pe drum apar multe provocări. Unele necesită soluții pe termen-scurt, altele pe termen-lung, cum sunt resursele limitate, birocrația sau prejudecățile cetățenilor legate de gestionarea fondurilor în cadrul organizațiilor, lucru care duce reticența de a susține cu orice fel de resursă un ONG.

Chiar dacă lucrurile s-au mai schimbat în ultimii ani, încă suntem la un nivel de încredere al populației din România de 50%.

În acest context, întâlnirile și explorarea metodelor de colaborare, punctuală sau pe termen lung, dintre ONG-urile din aceeași regiune sau transregionale, devin esențiale.

Iar aici intervenim noi.

A treia întâlnire de comunitate a avut loc la Suceava, împreună cu oameni din ONG-uri diverse: de mediu, religioase, sociale sau de drepturile omului.

Scopul nostru este de a facilita aceste întâlniri și de a crea contexte de colaborare, în timp ce oferim valoare la nivel de know-how prin panel-urile cu invitați și sesiunile de Solution Café.

Am avut alături colegi din mai multe organizații: Asociația ArtViitor, Asociația Creativities, Asociația EDNAE, Asociatia H4H, Asociatia I.S.E.A., Asociația Institutul Bucovina, Asociația Sfântul Ioan cel Nou de la Suceava, Asociatia Teona Ariana Suceava, Asociația Tineri de Succes, Fundatia FARA Inbusiness, Tineri de Succes, Isra AID Germany. JCI Suceava, Radautiul Civic, Salveaza o inima, UNHCR.

De data aceasta, la panel au participat Vlad Plăcintă, Președinte Asociația Salvează o Inimă, Vasile Gafiuc, Președinte  Institutul Bucovina și FONSS, și Aliona Kabanova, președinta Organizației EDNAE

Fiecare panel e unic, pentru că fiecare vorbitor vine cu propria experiență și perspectivă. La Suceava, discuțiile s-au desfășurat mult în jurul importanței gândirii antreprenoriale, dar bazată pe colaborare, nu pe competiție. Un ONG e tot un business care are nevoie de o strategie, un plan financiar, o viziune clară a resurselor necesare și a nevoilor din piață. 

După cele trei întâlniri din Oradea, Craiova și Suceava, putem spune chiar că că viitorul arată bine în sectorul non-guvernamental, și se pare că nu doar în orașele mari.

Ne bucurăm să contribuim și noi la dezvoltarea sa într-o direcție benefică pentru toți actorii implicați. 

Noi, ONG-urile, trebuie să învățăm foarte mult de la oamenii de afaceri. Până la urmă, suntem tot niște antreprenori –  Vlad Plăcintă

  • Pentru mine, creșterea înseamnă să cresc și celelalte organizații care pot să acopere alte domenii. Tu nu poți să le faci pe toate și cine spune că poate, poate doar până i se termină linia de finanțare. – Vlad Plăcintă
  • Contează foarte tare ca beneficiarii să fie implicați, atât în decizii, cât și în activități. – Vasile Gafiuc
  • Scopul meu este ca noi, ca ONG-uri, să vorbim între noi. Ne confruntăm toti cu aceleași întrebări și căutăm aceleași răspunsuri. E foarte important să vorbim între noi.
  • Mi-am luat lângă mine oameni competenți. Dacă nu iei oameni buni lângă tine, atunci o să îi ia o companie.
  • Atunci când ne gândim la un parteneriat ne putem întreba: ce știu eu sa fac bine, cine are nevoie de ce știu și cine e foarte bun pe lucrurile care mie îmi lipsesc? Ne folosim și ne concentram pe punctele forte. – Adina Crețu
  • Prin dedicarea mea, am reușit să inspir și alți oameni să facă bine în comunitățile lor. – Aliona Kabanova
  • Pentru noi, creșterea este pe mai multe planuri. Pe plan personal, e bine să ai mentori. De exemplu, pe marketing online, am avut mentorat 1 la 1 cu Călin Biriș . –  Vlad Plăcintă
  • Întâlnirile recurente din cadrul ROUA Info HUB au fost foarte eficiente. Au oferit un cadru în care oameni diverși să facă schimb de bune practici, să discute lucruri concrete și să ia acționeze imediat. A reunit atât oameni din ONG-uri, cât și din administrația publică, spitale etc.  – Aliona Kabanova

La întrebarea “La ce oportunități vă uitați voi și despre care vreți să știe și colegii voștri?” vorbitorii au răspuns:

  • Inteligența artificială pentru automatizarea proceselor sau pentru externalizarea anumitor sarcini. Mă gândesc ca la un asistent, ce poate face el.  – Vlad Plăcintă
  • Deschiderea pentru parteneriatele strategice Erasmus. Ne-am conectat cu profesioniști din alte țări, să vedem cum fac ei lucrurile.  – Vasile Gafiuc
  • LinkedIn pentru strângere de fonduri, promovare, și pentru conectare cu colegii din mediul antreprenorial. – Vlad Plăcintă
  • Evenimentul a fost un succes din mai multe puncte de vedere. Implicarea activă a celor prezenți a facilitat schimbul de idei valoroase și de perspective diferite. S-au creat conexiuni noi, iar diversitatea participanților creează un mediu ideal pentru parteneriate locale, punând laolaltă puncte forte complementare. Mai mulți participanți și-au exprimat entuziasmul vizavi de contextul de conectare creat de AmpliFY ONG. Noi credem foarte mult în puterea colaborării, așadar ne-am bucurat că participanții își doresc și au făcut deja pași să continue cu întâlniri recurente la nivel local. – Flavia Gheorghe, Directoare Executivă AmpliFY ONG

Următorul eveniment va fi de fapt un workshop online și are loc pe 14 mai. Înscrie-te aici.

Și hai alături de noi ca să afli când avem următoarele evenimente în orașul tău și online! Completează formularul.